کفپوش و معماری

کفپوش و معماری

کفپوش و معماری

کفپوش و معماری

تولید رنگ پلی یورتان


isna : گروه فنی و مهندسی ثمین در سال 1390 تشکیل شد و فعالیت خود را شروع کرد و در سال 1398 با ثبت رسمی برند ثمین در بازار حضور یافت، این مجموعه با تغییر نگاه سنتی به علمی موفق به حضور در پارک علم و فناوری البرز شد و با تولید محصولات مختلف در سال 1399 موفق به ایجاد جایگاه ممتاز در بین مشتریان گردید و همچنین در سال 1401 به عنوان شرکت دانش بنیان موفق به اخذ این عنوان گردید.

در این سال‌ها ما با تولید چند محصول دانش بنیان و همچنین اجرای بیش از 300 پروژه بزرگ و کوچک در کشور نقش خود را به عنوان یک شرکت مهندسی و تولیدی در صنعت کشور ایفا می‌کنیم. انجام موفق هر پروژه‌ای، خصوصاً با تکنولوژی برتر، نیاز به دانش فنی روز، نیروی انسانی متخصص و مهم‌تر از همه سیستم کارآمد دارد. در دنیای معاصر مدیریت کسب و کار با صرف دقت زیاد، آموزش مداوم و دانش و تجربیات مرتبط امکان‌پذیر می‌گردد.

کاربردهای رنگ پلی‌یورتان‌

رنگ پلی یورتان کاربردهای بسیار گوناگونی در پوشش‌دهی انواع سطوح دارند. به طور مثال رنگ پلی یورتان در پوشش‌دهی برخی قطعات هواپیما و سازه‌های داخلی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و سبب افزایش طول عمر و راندمان سطوح می‌شود.

از رنگ پلی یورتان برای عایق‌گذاری و همچنین آب‌بندی بدنه‌ی سازه‌های دریایی مانند قایق‌ها و کشتی‌های کوچک که نیازمند محافظت در برابر عوامل محیطی هستند و همچنین به منظور جلوگیری از فرآیندهای مخرب ناشی از خوردگی در اثر رطوبت بالا در این سطوح استفاده می‌شود.

از رنگ‌های پلی یورتان در بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها و محیط‌های بهداشتی، ماشین آلات کشاورزی، قطعات خودرو، صنایع فرآوری غذا، صنایع شیمیایی سنگین و پالایشگاه‌های پتروشیمی جهت پوشش‌دهی لوله‌های نفت و گاز نیز استفاده می‌شود.

رنگ پلی اورتان یک ترکیب شیمیایی است از یک رزین پلیول (polyol resin) و یک ماده‌ی مکمل با نام پلی ایزوسیانات (poly-isocyanate)، بدست می‌آید.

رنگ پلی اورتان کاملاً متفاوت با رنگ ساختمانی دیگر هستند. پلی اورتان روی سطح بسیار براق و زیبا می‌شود و دارای خاصیت خود تمیز شونده (self cleaning) نیز هست. رنگ پلی اورتان پوششی بادوام و سختی دارد که در برابر شرایط نامطلوب محیطی مانند باد و باران مقاوم است.


از رنگ پلی یورتان دو جزئی که بر پایه ی رزین پلی یورتان ساخته می‌شود، عمدتاً به عنوان نوعی روکش و پوشش در صنایع مختلفی استفاده می‌شود.

این رنگ مقاومت خیلی خوبی در برابر اشعه فرابنفش و رطوبت داشته و ماندگاری طولانی مدتی روی سطوح فلزی مانند پل‌ها، تانکرها و کشتی‌ها به عنوان لایه‌های رویی دارد.

از رنگ‌های پلی یورتان برای محیط‌های آزمایشگاهی و بیمارستان‌ها و پوشش‌دهی لوله‌های نفت و گاز در پالایشگاه‌های پتروشیمی نیز استفاده می‌شود.


 

 

What Are The Pool Insulation Materials?

Baumerk : When it comes to pool insulation materials, the first thing that comes to mind is waterproofing chemicals. Waterproofing chemicals are waterproof materials that are applied between the concrete and the pool floor while the pool is still under construction.

These materials are generally cement-based waterproofing materials. Thanks to their chemical formula, they form a waterproof layer under screed and ceramic. They are also resistant to chemicals, chlorine, and salt solutions in the soil. These materials must be flexible.

After the under-ceramic waterproofing is completed, the pool surface is covered with ceramic. It is also necessary to waterproof the channels that provide water circulation in the pool. Otherwise, the water passing through these channels can cause performance losses over time such as waterproofing problems, calcification, and rusting.

منبع : صنعت پتروشیمی در جهان

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد